جستجو
aigener

نور درمانی چیست:

آیا می دانید نور درمانی  چه تاثیر مفیدی  در درمان بیماری های پوستی دارد :اگر قرصی وجود میداشت که اثرات ضد پیری قوی روی پوست ما داشته باشد، مبارزه با بیماری های عصبی، مبارزه با افسردگی و اضطراب، افزایش چربی سوزی، سرعت بهبودی پس از ورزش، افزایش قدرت و استقامت، مبارزه با برخی شرایط خودایمنی، مبارزه با ریزش مو و سرعت بخشیدن به بهبودی آسیب‌دیدگی – همه آنها را بدون عوارض جانبی و یا به مقدار اندک – داشته باشد، یک داروی پرفروش میلیارد دلاری میبود. به صدها میلیون نفر از مردم گفته می شد که هر روز آن را استفاده کنند. و پزشکان در سراسر جهان آن را “داروی معجزه آسا” می نامیدند.نکته ی شگفت انگیز آن است که آن دارو وجود دارد.اما این دارو قرص نیست، بلکه این نور قرمز و مادون قرمز است.

 

نور قرمز و مادون قرمز

نور درمانی با نور قرمز و مادون قرمز چیست :

نور درمانی با نور قرمز و مادون قرمز یکی از بزرگترین اکتشافات در رابطه با سلامت در نیم قرن اخیر است. دانشمندان صد ها مطالعه را در رابطه با قدرت نور قرمز و مادون قرمز برای افزایش سلامت انسان در چند دهه گذشته جمع آوری کرده اند. ولی با این حال، بسیاری از مردم حتی در مورد آن نشنیده اند.

بسیاری از مردم نور را به سادگی نقطه مقابل تاریکی می دانند. تاریکی فقدان نور است و نور چیزی است که روشن می کند و به ما اجازه می دهد اشیا را ببینیم. این شناخت معمولی است که اکثر ما در رابطه با نور میدانیم. بنابراین، این ایده که نور وارد سلول‌های ما می‌شود و بر عملکرد سلول‌های انسان تأثیر می‌گذارد، اغلب با شگفت زدگی یا حتی رفتار مردمی که به چنین مسئله ای میخندند، مواجه می‌شود. در واقع، اکثر ما کاملاً از این موضوع غافل هستیم که نور (انواع بسیار خاص نور) تأثیر عمیقی بر سلامت ما دارد و در واقع جزء مواد مغذی ضروری، مشابه مواد مغذی موجود در غذا به حساب می آید.

به معنای واقعی کلمه بیش از ده هزار مطالعه در مورد ارتباط انواع مختلف نور با سلامت انسان انجام شده است. از این میان، نور قرمز و مادون قرمز است که شاید جالب ترین و قدرتمندترین طیف نور در و موثر ترین آنها بر سلامت انسان باشند.

نور قرمز و مادون قرمز

نحوی عمل کرد نور قرمز و مادون قرمز چیست؟

نور قرمز و مادون قرمز بخشی از طیف الکترومغناطیسی و به طور خاص، بخشی از طیف نور ساطع شده از خورشید (و نور آتش) هستند. این طول موج های نور بر روی یک اندام زنده، بافت یا سلول اثر می‌گذارد (زیست فعال). این بدان معناست که این نوع نور به معنای واقعی کلمه بر عملکرد سلول های ما تأثیر می گذارد.

منظور از “طیف الکترومغناطیسی” و “طیف نور” چیست؟ بیایید نگاهی به طیف الکترومغناطیسی بیندازیم تا بتوانیم واضح تر به شما نشان دهیم که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

امواج الکترومغناطیسی:

امواج الکترومغناطیسی از 0.0001 نانومتر (پرتوهای گاما و اشعه ایکس امواج بسیار کوچکی هستند) تا بیش از چند سانتی متر و حتی متر (امواج رادار و رادیویی) متغیر است.

امواج الکترومغناطیسی

ROYGBIV

نور قرمز و مادون قرمز بخشی از طیف الکترومغناطیسی و به طور خاص، بخشی از طیف نور ساطع شده از خورشید (و نور آتش) هستند. این طول موج های نور بر روی یک اندام زنده، بافت یا سلول اثر می‌گذارد (زیست فعال). این بدان معناست که این نوع نور به معنای واقعی کلمه بر عملکرد سلول های ما تأثیر می گذارد.

منظور از “طیف الکترومغناطیسی” و “طیف نور” چیست؟ بیایید نگاهی به طیف الکترومغناطیسی بیندازیم تا بتوانیم واضح تر به شما نشان دهیم که در مورد چه چیزی صحبت می کنیم.

نور سفید

اگر نور سفید (مانند نور خورشید) را از یک منشور عبور دهید، رنگ های مختلف را بر اساس طول موج آنها جدا می کند. رنگین کمان نیز به همین صورت است، و ممکن است این را از مدرسه با مخفف ROYGBIV به یاد بیاورید که مخفف قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی، بنفش است.

طیف مرئی:

طیف مرئی

تنها بخش کوچکی از این طیف – از تقریباً 400 نانومتر تا 700 نانومتر – برای چشم انسان قابل مشاهده است.در انتهای طیف نور مرئی، نور قرمز قرار دارد که از کمی بیش از 600 نانومتر به تقریباً 700 نانومتر می رسد. پس از طیف نور مرئی، نور نزدیک به مادون قرمز است، از حدود 700 نانومتر تا کمی بیش از 1100 نانومتر.

این طول موج های قرمز و مادون قرمز هستند که همچین اثرات شگفت انگیزی را بر بدن ما دارند. (جالب است که در آن محدوده، به نظر نمی رسد تاثیر همه طول موج های قرمز و مادون قرمز نزدیک به یک به یکدیگر باشند.

به طور خاص، بیشتر تحقیقاتی که مزایای نور قرمز و مادون قرمز را نشان می‌دهند، از طول موج‌هایی در محدوده‌های 630-680 نانومتر و 800-880 نانومتر استفاده کرده‌اند. نور در طول موج های قرمز و مادون قرمز تأثیرات بسیار باورنکردنی بر سلامت انسان دارد

تاثیرات مثبت نور درمانی:

  • افزایش انرژی
  • اثرات ضد پیری و همچنین جوانسازی پوست جهت کاهش چین و چروک و سلولیت های پوستی
  • تسریع کاهش چربی
  • بهبود ریکاوری عضلات و عملکرد ورزشی
  • بهبود خلق و خو و عملکرد شناختی
  • تسریع بهبودی آسیب
  • بهبود متابولیسم و سلامت هورمونی
تاتیر-نور-درمانی بر بدن

دستگاه درمالوکس پدیده ایی نوین در صنعت زیبایی

تراپی (Light Emitting Diode Therapy) یک روش درمانی است که از نورهای LED (تشعشع دهنده نور الکترودی) برای درمان برخی از شرایط پوستی و مشکلات سلامتی استفاده می‌کند.مزیت اصلی LED تراپی این است که قدرت، طول موج و رنگ نور را قابل کنترل می‌کند، به طوری که می‌توان مؤثرترین نور را برای درمان هر شرایط پوستی انتخاب کرد. معمولاً در LED تراپی از رنگ‌های قرمز، آبی و سبز و زرد و IR استفاده می‌شود.لیزر کم‌ توان یک روش درمانی است که با استفاده از نور لیزر با قدرت پایین، به تسریع فرآیند بهبودی و بهبود ترمیم بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این روش در بسیاری از زمینه‌های پزشکی، از جمله درمان آسیب‌های تاندونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه در مالوکس

نور درمانی چگونه بر سلول های ما تاثیر می گذارد: