جستجو
aigener

بلفاروپلاستی چیست

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یک روش جراحی است که برای بهبود شکل و زیبایی ظاهر پلک‌ها استفاده می‌شود. این روش جراحی برای کاهش چین و چروک‌های پلک‌ها، رفع کردن سایه‌های زیر چشم، رفع افتادگی پلک ها و اصلاح پلک‌های سفید مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی بلفاروپلاستی می‌تواند نقش مهمی در بهبود ظاهر و جوانسازی چهره داشته باشد.

بلفاروپلاستی همچنین ممکن است برای درمان مشکلات پزشکی مانند پلک‌های بزرگتر از حد، سایه‌های زیر چشم، اختلالات دید و حتی سردردهای مزمن کاربرد داشته باشد. به علاوه، این روش ممکن است به افراد با مشکلات تنظیم پلک‌های سفید کمک به سزایی کند.

از مهم ترین دلایل افتادگی پلک

عامل وراثت

افزایش سن و پیری

مشکلات تیروئید

قرار گرفتن در معرض تابش آفتاب

نحوه انجام عمل بلفاروپلاستی

در انجام عمل بلفاروپلاستی، جراح به کمک برش‌های کوچک در پلک‌ها و حول چشم، بازسازی و تنظیم بافت‌های چربی و پوستی انجام می‌دهد. این روش معمولاً تحت تاثیر بی حسی موضعی یا عمومی انجام می‌شود.

بلفاروپلاستی ممکن است به عنوان یک روش جدایی از سایر عمل‌های جراحی چشم مانند لیزر لازک، جراحی کاتاراکت یا جراحی شبکیه انجام شود. این روش معمولاً به صورت جداگانه یا با کمک دستگاه پلاسماجت انجام می شود.

معایب عمل بلفاروپلاستی

هر عملی می تواند با تمام مزایایی که دارد معایب هایی نیز داشته باشد. در انجام عمل بلفاروپلاستی به معایب هایی مانند دور نقاهت زیاد، هزینه بالای عمل، عدم تقارن پلک ها با یکدیگر و به جای گذاشتن اسکار بخیه می توان اشاره کرد.

کاربرد پلاسما تراپی در عمل بلفاروپلاستی چیست؟

کاربرد اصلی دستگاه پلاسماجت در عمل بلفاروپلاستی برای افتادگی پلک های کم و متوسط است. به طوری که شما با استفاده از این دستگاه دیگر نیاز به انجام عمل های سنگین و هزینه بر ندارید و می توانید زیبایی خود را مجددا به دست بیاورید.

استفاده از دستگاه پلاسماجت در عمل بلفاروپلاستی مزایای خوبی دارد که به برخی از آن ها در زیر اشاره شده است.

دوره نقاهت کوتاه

هزینه کم

عدم عوارض خاص

مدت زمان ماندگاری بالا

عمل بلفاروپلاستی

عکس قبل و بعد عمل بلفاروپلاستی