جستجو
aigener

انواع دستگاه های پزشکی در زمینه پوست و زیبایی 

یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری هر فرد که باعث زیبایی و اعتماد به نفس می باشد پوست انسان است. پوست انسان چون در معرض انواع آسیب ها قرار دارد، باید از آن به خوبی مراقبت کرد. امروزه با ایجاد شدن تکنولوژی های جدید در دستگاه‌های پزشکی در زمینه پوست و زیبایی می توان پوست های آسیب دیده را دوباره ترمیم کرد. همچنین دستگاه پزشکی علاوه بر زیبایی نقش موثری در درمان انواع بیماری های پوستی دارند. به طوری که این روش به عنوان یکی از روش‌های پیشرفته و موثر در حوزه بهداشت و درمان، برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع و کاربرد دستگاه های پزشکی در زمینه پوست و زیبایی آشنا کنیم.

 

1- دستگاه جت پیل ( JET PEEL ) : دستگاه جت پیل بر اساس تکنولوژی هوای فشرده با سرعت بسیار بالا اولین دستگاه انتقال مواد به لایه های پوستی بدون استفاده از سوزن می باشد. فناوری فشار در دستگاه جت پیل اولین رویکرد در جهان برای مزوتراپی بدون سوزن از طریق اپیدرمی است که مسائل رایج و مشکلات در درمان های پوستی و زیبایی را به صورت غیر تهاجمی انجام می دهد. دستگاه جت پیل بر اساس فناوری های اقتباس شده از صنعت هوانوردی، نتایج بالینی بسیار موثری در جهت رفع لک بستن منافذ باز، لیفت و ماساژ پوستی را به ارمغان می آورد. دستگاه جت پیل با تولید هوای فشرده محلول موجود در دستگاه را با تبدیل به ذرات مه آلود نموده که به آن جت استریم می گویند.

این جت استریم ها، با سرعت بیش از ٥٠٠ متر بر ثانیه، توسط هندپیس بر روی سطح پوست اعمال می شود. هنگامی که هندپیس برروی پوست حرکت می کند جریان های جت مایع پیوسته تولید می کند که یک ماساژ لنفاوی و به دنبال آن لایه برداری از اپیدرم را موجب می گردد. جت استریم ها بدون سوزن و بدون هیچ گونه درد ناراحتی یا خراش در پوست، میکرو کانال هایی را باز می کنند که مسیر مستقیمی به لایه های عمیق تر پوست ایجاد می نماید. با استفاده از دستگاه جت پیل همراه با فرمول های اختصاصی که برای درمان مشکلات پوستی مختلف طراحی شده اند، ریز قطرات مغزی زیر سطح پوست حرکت می کنند و برروی لایه های پوست اثر می گذارند تا نتایج و تکسین قابل توجهی را ارائه دهند.
انواع دستگاه های پزشکی

2- دستگاه پلاسماتراپی ( PLASMA ) : دستگاه پلاسما پالس مدل 950-DSP محصول شرکت B.K.G یک دستگاه پلاسما فرکشنال با قابلیتهای فراوان است. این دستگاه از منوهای متعدد در حالت پلاسماجت برخوردار بوده و کابردهای فراوانی در DBD پلاسما دارد 950-DSP با ال سی دی تاچ اسکرین در زمینه پوست و زیبایی و درمان کارایی داشته و با بهره مندی از منوهای کاری متنوع و توان قابل انتخاب توسط کاربر بصورت تمام اتوماتیک در درمان های افتادگی پلک چین و چروکهای سطحی فیبروماس ها، زانتالسماء آکنه اسکارها و استرچ مارکها در پلاسما جت و درمان بی اختیاری استرسی ادرار زخم های دهانه رحم درمان عفونت های بعد از عمل به خصوص سزارین و یا هر عمل دیگر در دی بی دی پلاسما قابل انجام است. ترمیم سریع انواع زخم ها با استفاده از دستگاه دی بی پلاسما امکان پذیر است. DBD پلاسما در کمک به درمان شقاق ناحیه آنال و هموروئید کاربرد دارد. در نهایت با استفاده از دستگاه دی بی دی پلاسما می توان برای کنترل و بهبود عوارض ناشی از ویروس HPV استفاده نمود.

 

pelsma

 

3- کربوکسی تراپی ( CARBOXY ) : دستگاه کربوکسی تراپی AIGENER مدل CT-500 محصول شرکت B.K.G یک دستگاه کربوکسی تراپی هوشمند با قابلیت های فراوان می باشد. این دستگاه با وجود داشتن منو های متعدد با ال سی دی تاچ اسکرین در زمینه پوست و زیبایی و درمان کارایی دارد این دستگاه با قابلیت فشار گاز قابل انتخاب توسط کاربر به صورت تمام اتوماتیک در درمانهای سیاهی و گودی زیر چشم، چین و چروک های سطحی، آکنه، اسکار ها، و استرچ مارک ها و درمان ریزش مو و از بین بردن سلولیت و رفع چربی موضعی استفاده می‌گردد. این دستگاه دارای 32 اندیکاسیون هوشمند و دقت بالا در تنظیم میزان فشار است.

carboxy

 

4- دستگاه درمالوکس ( DERMALUX ) : دستگاه درمالوکس، ال ای دی تراپی و لیزر کم توان مدل محصول هلدینگ کاویان گستر، یک دستگاه چندمنظوره با قابلیت های فراوان میباشد. این دستگاه با وجود پروب های قابل تعویض و پنل ال ای دی قابل تنظیم زاویه، با طول موج های برای کنترل ترشحات سبوم و درمان آکنه های فعال، طول موج برای کاهش التهاب و برانگیختگی، طول موج برای آبرسانی و کاهش قرمزی، طول موج برای افزایش جریان خون و کلاژن سازی و برای جوان سازی و ترمیم پوست کاربرد دارد.

دستگاه درمالوکس

 

5- دستگاه درما کلینر ( DERMA CLEANER ) : دستگاه درماکلینر مدل max pro محصول شرکت B.K.G یک دستگاه چند منطوره جهت قوام پوستی و درمان لیفت با تکنولوژی بالا و پاکسازی عمقی و آبرسانی پوست می باشد. با سیستم جدید دابل یونیزاسیون میتواند در مزوتراپی نیز استفاده گردد. این دستگاه با وجود داشتن سیستم آنالیز کننده پوست می تواند با محاسبه و اندازه گیری مقدار آب زیر سطح پوست به اپراتور جهت تشخیص میزان خشکی و هیدراته بودن پوست کمک کند سیستم اسکین آنالایزر موجود در دستگاه درما کلینر max pro فارغ از چربی روی سطح پوست انواع پوست را بسته به مقدارهیدراته بودن آن به 5 دسته very dry ، dry ، normal ، hydrate skin طبقه بندی می کند.

دستگاه درماکلینر

 

6- دستگاه ترماتوسکوپ ( DERMATOSCOPE ) : درماتوسکوپ ( Dermatoscope ) از دو کلمه Dermato به معنی پوست و Scope به معنی نمایش تشکیل شده است و در کل به معنی نمایش پوستی است. عملکرد دستگاه درماتوسکوپ به این صورت است که به وسیله لامپ های هالوژن موجود در این دستگاه نوری بر روی سطح پوست تابانده شده و به این طریق تصاویری واضح و شفاف به دست می ­آید که امکان معاینه و بررسی بیش­تر و دقیق ­تر پوست و زوائد پوستی را به پزشک مربوطه می ­دهد. متخصصان پوست از این وسیله جهت معاینات پوست و با هدف تشخیص دقیق انواع مشکلات پوستی و تشخیص ضایعات خوش­ خیم از بدخیم (سرطانی) مانند ملانوم، کارسینوم سلول بازال، بیماری بوون و کارسینوم سلول مرکل استفاده می­ کنند.

در این روش ضایعات غیرسرطانی مثل زگیل و فیبروم ­ها و همچنین عفونت ­های قارچی مثل افتراق تینیای و تینیاکاپیتیس نیز به راحتی تشخیص داده می‌شوند. همچنین امکان دارد پزشکان در مواردی از جمله ریزش مو، ملاسما، گال، شپش و آلوپسی نیز از این دستگاه بهره بگیرند. در چنین مواردی، پزشکان با استفاده از درماتوسکوپ به دنبال مواردی از جمله نقاط سیاه، نقطه­ های زرد رنگ روی سطح پوست و موهای کوتاه به حالت خوشه ای درآمده شده هستند. سپس با استفاده از این اطلاعات ابتلا یا عدم ابتلای فرد به آلوپسی را تشخیص دهند. در این روش تصاویر گرفته شده از ناحیه مورد نظر در مراحل مختلف بیماری و درمان توسط درماتوسکوپ دیجیتال ذخیره شده و با یکدیگر مقایسه می­ شوند.

دستگاه درماتوسکوپ